Pracownik administracyjno-biurowy wykonuje różnego rodzaju funkcje administracyjne w organizacji.
Do ich obowiązków należy projektowanie przepływów pracy biurowej, wspieranie innych managerów i kierowników działów oraz pełnienie roli pierwszego punktu kontaktu między firmą a jej klientami, dostawcami i gośćmi. Pracownicy administracyjni są odpowiedzialni za kilka funkcji w organizacji, ale ich głównym obowiązkiem jest pomoc pracownikom i klientom w bezproblemowej działalności biznesowej.
Czym się zajmują pracownicy administracyjno-biurowi?
Do obowiązków pracowników administracyjno-biurowych należą różne czynności w zależności od zajmowanego stanowiska, może to być zarządzanie strefą recepcji, korespondencją firmową, w tym telefonami, e-mailami, listami i paczkami, obsługa cykli księgowych, budżetowych i rozliczeniowych dla biznesu, organizowanie i umawianie spotkań oraz podczas imprez firmowych. Może to być także nadzór nad personelem, projektowanie przepływu pracy w biurze, ocena personelu i przekazywanie informacji zwrotnych w celu poprawy wydajności wewnętrznej.
Praca w administracji może się również wiązać z pewnymi zadaniami księgowymi, rachunkowymi. Pełnienie ról związanych z wprowadzaniem danych, w tym aktualizacją ewidencji i baz danych dotyczących informacji kadrowych, finansowych i prawnych, zarządzanie zapasami materiałów biurowych, w tym artykułów papierniczych i multimedialnych w celu zapewnienia sprawnego funkcjonowania biura. Pracownicy biurowi są również odpowiedzialni za tworzenie planów podróży dla kadry zarządzającej, pracowników i organizowanie imprez firmowych.
Na czym polega praca w administracji biurowej?
Możemy również po administracji pracować jako pomoc biurowa i administracyjna, w rekrutacji, jako koordynator biura zarządu, recepcjonista, asystent, specjalista lub asystent obsługi klienta, w kadrach, w dziale sprzedaży, możliwości wyboru ścieżki kariery jest naprawdę wiele. Pracownicy biurowi i administracyjni są jednym z pierwszych punktów interakcji dla każdego, kto odwiedza firmę lub kontaktuje się z nią. Pomagają oni kierownictwu firmy przy utrzymaniu sprawnej pracy recepcji i całego biura lub pewnych jego działów. Silne umiejętności administracyjne i wielozadaniowe, a także zarządzanie czasem, są kluczowe w wypełnianiu różnych aspektów tego szybko rozwijającego się stanowiska.
Osoby na tym stanowisku odpowiadają za przyjmowanie gości, koordynowanie spotkań, umawianie spotkań i kierowanie różnymi projektami administracyjnymi. Obejmuje to również odbieranie telefonów i maili, jak również innej korespondencji i przesyłek, a następnie przekazywanie ich do osób zainteresowanych, koordynowanie działań i operacji biurowych w celu zapewnienia wydajności i zgodności z polityką firmy, zapewniając reszcie personelu odpowiednie wsparcie do efektywnej pracy. Zajrzyj na Gowork, jeśli jesteś po administracji i szukasz pracy, znajdziesz tam wiele ofert z całej Polski na różne stanowiska. Pracownik administracyjno-biurowy może pomóc wszystkim innym osiągnąć ich pełny potencjał, utrzymując przejrzystą komunikację, zarządzając gośćmi i sprzedawcami, obsługując korespondencję i ogólnie zapewniając harmonijne miejsce pracy.